2 Aralık 2013 Pazartesi

Ekrem Ataer'den Ömer Hayyam


"Ben, İranlı şair ve filozof, aynı zamanda matematikçi Ömer Hayyam'ı ilk gençlik yıllarımdan itibaren Sabahattin Eyüboğlu çevirileriyle tanıdım ve sevdim.
Düşündüklerini onun kadar rahat söyleyebilen çok az şaire rastladım. Hayyam için tarihteki ilk bilinen savaş karşıtı eylemci yakıştırması yapılır. Hemen her konuda, hiç bir kurala bağlı kalmadan özgürce akıl yürütmüş, tarihin gördüğü en büyük düşünürlerden biri olarak günümüze kadar yaşamıştır. Dünya var oldukça da yaşamaya devam edecektir.
Ekrem Ataer'in Ömer Hayyam üzerine yaptığı müzik çalışması beni şaşırttı ve mutlu etti. Sevdiğim bir şairin etkileyici şiirlerini, değerli müzik adamı, arkadaşım Ataer'in besteleri, sesi ve yorumuyla dinlemek çok keyif verici.

Bülend Özveren'in Fransızca, Oğuz Haksever'in İngilizce şiir okuyarak katkıları, "Kapılar" adlı parçanın çok beğendiğim Japon besteci Kitaro imzası taşıması bu albümü daha da değerli kılıyor.
Emeği geçen herkesi kutluyorum..."
***
Yukardaki okuduklarınız, Kaynak Yayınları'ndan yayınlanan "Ekrem Ataer'in Besteleriyle Ömer Hayyam" kitap ve CD'sinde benim yazdığım satırlar.
Ekrem Ataer'i Türk Halk Müziğimizin üretken ve değerli sanatçılarından biri olarak tanırım. Yıllarca radyolarda yaptığı radyo programlarından birine de konuk olarak katılmıştım.
CD çalışmasını bitirdiğinde bir kopyasını bana da yollamış ve müzik CD'si ile birlikte yayınlanacak kitabında görüşlerime yer vermek istemişti. İşte baştaki satırlar o kitapta yer alıyor.
***
Aydın Boysan'dan, Muazzez İlmiye Çığ'a, rahmetli Tuncel Kurtiz'den Fikret Otyam'a, Timur Selçuk'tan Hıfzı Topuz'a tam 20 yazar ve sanatçı Ömer Hayyam ve Ekrem Ataer üzerine yorumlarıyla bu kitaba katkıda bulunmuşlar.
***
Ataer'in 13, Kitaro'nun bir bestesinin yer aldığı kitap uzun ve yorucu bir çalışmanın eseri ve en önemlisi tüm dünyadan toplanan bilgilerle gerçek Hayyam'ın kimliği olarak sunuluyor bize...
"Alkole boğulmuş ve inançlara düpedüz edepsizce saldıran değil, her türlü inanç ve inançsızlık sahteciliğine karşı kafa tutan bir Hayyam. Yıllarca bize anlatılmaya yeltenilen, köşedeki markette satılan üçüncü sınıf şaraba adını veren değil, aklı başında bir düşünür ve bilim insanı, edepli ve insana saygılı bir Hayyam"
***
Bu kitabı, Hayyam'a ait yapılan yorumları okumalı, Ekrem Ataer'in müziklerini, o müzikler üzerine seslendirdiği Hayyam şiirlerini dinlemelisiniz. Ufkunuza yepyeni bir manzara çıkaracağından eminim.

Ve Tanrı doğaçlamayı yarattı
6- 8 Aralık tarihleri arasında İzmir'im yeni bir festivale ev sahipliği yapacak. Üçüncü İzmir Doğaçlama Tiyatro Festivali'ne...
Ege Üniversitesi'nin ana sponsorluğunda "Oyun Hamuru Tiyatrosu"nun gerçekleştireceği festivalde Amerika'dan gelen ekipler tamamen İngilizce olarak doğaçlama performanslarını sergilecekler.
Önceki yıllarda Ege Üniversitesi'nin tahsis ettiği mekanlarda yapılmıştı doğaçlama gösteriler.
Bu yıl atölye çalışmaları müzelerde.
Hele Fuar Tarih ve Sanat Müzesi'ndeki doğaçlamanın büyüsü bir başka olacak gibime geliyor.
İzmir'de olabilseydim kaçırmazdım.

-----------------------------
Ömer Hayyam CD+KİTAP %25 İndirimli Satın Almak İçin Tıklayın;