28 Mart 2013 Perşembe

Kitaplar Arasında "Urfa'dan Harvard'a"


Çok partili düzene girişimizden beri gerçek bir demokrasiden, sosyal hukuk devletinden yana bir iktidar olmadı. Ben'akıl, bilim ve halkçılık hiçbir zaman iktidara gelmedi'diye özetliyorum. " Çocukluğu ve delikanlılık çağı Urfa'da geçen Coşkun Özdemir'in hekimlik mesleğindeki serüveninin yanı sıra, Cumhuriyet'in nereden gelip nereye gittiğinin de serüvenini bulacağınız ve alt başlığı " Yaşadım, Gördüm, Yazdım " olan kitapta, Kas Hastalıkları Derneği çalışmaları, dernek için verdiği mücadeleler, mesleki kongreler, geziler, dostlar, dostluklar, " yetmez ama evetçi " lerden, dönen aydınlara kadar bir çok konu hakkında düşünceleri yer alıyor. îlhan Selçuk, Melih Cevdet Anday, Oktay Akbal, Türkan Saylan gibi dostlarıyla olan anılarının yanında, Orhan Karaveli'nin kitaplarıyla ilgili açıklamaların ve ünlü şairlerin dizelerinin de yer aldığı kitap, adım adım bu günlere nasıl gelindiğini de anlattığından, karşı devrimin öyküsü olarak da tanımlanabilir.