8 Mart 2013 Cuma

Dostlugun Siirsel Guzelligi

Filmi geç gördüm..
 Gördükten sonra D&R'a koştum.. "Rüştü Onur ve Muzaffer Tayyip Uslu'nun kitapları var mı" diye.. Varmış iyi mi?
 "Şimdilik" Muzaffer'in, "Mektubun Avucumda" da Rüştü'nün.. İkisini de aldım ve nefes nefese daldım içlerine..
 Şimdilik, 1945'te basılmış ilk..
 Muzaffer Tayyib'in ölümünden üç sene sonra..
 Ve 2013'te basılmış ikinci defa.. Şubat ayında.. Film vizyona girince..
 Mektubun Ardında'sı, Rüştü Onur'un, 1 Şubat 2013'te basılmış ilk. Rüştü'nün ölümünden 70 yıl sonra.. Film sayesinde..
 Hem de nasıl "Sayesinde.."
 Şubat ayının sonunda, yani benim aldığım gün, kitabın üzerinde "Beşinci baskı" yazıyordu..
 Bir ayda beş baskı, 70 yıldır unutulan şair için..
 Rüştü görüyor mudur yukarlarda acaba, şiirlerinin baskı üzerine baskı yaptığını..
 Anlayın filmin nasıl etkili olduğunu.. Güzel olmasa, bir şiir kitabına hem de bir ayda beş baskı yaptırır mı?.. Filmden çıkan kitapçıya koşmuş demek, benim gibi..
 Bir gecede döndürdüm ikisinin de sayfalarını..
 Varlık Dergisi'nde yayınlanan o şiiri de buldum.. Meğer filmde dinlediğimiz üç satırdan ibaret değilmiş.. Üç satırı daha varmış..

 "Bir güzele Güzelliğini söylemek isterdim
 Aynalardan evvel

 Bir güzelle Yaşamak isterdim Güzel güzel.."

 Varlık Dergisi 1 Haziran 1941 de yayınlamış tamamını..
 Hangi kitapta mı buldum?.
 Şimdilik'te.. Muzaffer'in yani, şiir..
 Filmde, ölüm döşeğindeki sevgili arkadaşı Rüştü'ye "Senin şiirini seçti, biliyor musun" diyen Muzaffer'in aslında şiir..
 Dedim ya..
 Dostluğun şiiri Kelebeğin Rüyası..
 Gidin ve tadına varın..
 Böylesi bir dostluk için ölesiye yaşamanın tadına varın!..