13 Mayıs 2013 Pazartesi

Urfa sevdalısı kalemden kavruk toprak öyküleri…



Mehmet'i ben de çoğunuz gibi PKK, Hizbullah, El Kaide, aşiretler ve kaçakçılık üzerine yazdığı yazılardan, yayınladığı kitaplardan tanıdım. Zamanla en yakın dostlarımdan biri oldu.
Bu iki kitap, bildiğimiz "gazeteci" Mehmet Faraç'ın, yüreğinde ciddi bir "öykücü" büyüttüğünün kanıtı…
Öyle bir öykücü ki; bütün öykülerin içinde hem var, hem yok!
Ve öyle öyküler ki, dibine kadar yaşanmış…
Klasik öykü kalıbından çıkarak yazılan bu öykülerde çoğu zaman "nefis bir röportaj" tadı alıyorsunuz.
Bildiğiniz tek şey, anlatılan hiçbir şeyin "kurgu" olmadığı…
Bu iki kitap bana "yürüyüş arkadaşım"ın sadece Urfalı olmadığını, çok iyi bir Urfalı olduğunu da öğretti.
Henüz bilmiyor ama şimdi en büyük planım, Urfa'ya yapacağı bir geziye beni de götürmesi için kendisini ikna etmek…
Çünkü daha önce defalarca gidip gezdiğim bu binlerce yıllık kenti, bir de onun rehberliğinde"hissetmek" istiyorum…
Kısacası… Ellerine sağlık sevgili dostum; seninle Urfa'yı sevmek, çok güzeldi!
ÖLÜ AKREPLER ZAMANI / YAĞžMUR BEKLEYEN KADINLAR
(Kötüler Mahallesi 1-2) (****)
Türü: Öykü
Yazan: Mehmet Faraç
Yayımcı: Kaynak Yayınları
Baskı tarihi: 2013, Mart
Sayfa sayısı: Ölü Akrepler Zamanı 150, Yağmur Bekleyen Kadınlar 167,
Fiyatı: 10'ar lira
Kişisel not: Yazar meslekteki yakın arkadaşlarımdan biri… Aynı zamanda yürüyüş arkadaşım. Ancak bu arkadaşlık ona yaramadı; çünkü kitaplarını bir ay önce okuduğum hâlde "torpil" yaptığımı sanmasın diye bunca zamandır yazmadım.
VATAN

-------------------------------------------------------------
Ölü Akrepler Zamanı Kitabını %25 İNDİRİMLİ Satın Almak için Tıklayın;


-------------------------------------------------------------
Yağmur Bekleyen Kadınlar Kitabını %25 İNDİRİMLİ Satın Almak için Tıklayın;