7 Mart 2013 Perşembe

Donanma Komutanı istifa etti


Ağustos’ta Deniz Kuvvetleri Komutanı olması beklenen Donanma Komutanı Nusret Güner emekliliğini istedi. Donanma Komutanı Oramiral Nusret güner, Balyoz davasındaki mahkumiyet kararları ve son olarak İzmir’de Casusluk Davası’nın ardından TSK’dan istifa etti. Gelen bilgilere göre istifa, Necdet Özel tarafından kabul edildi.


KASIM’DA İSTİFA ETTİĞİ İDDİA EDİLMİŞTİ
24 Ocak 2013
Oramiral Güner’in istifa ettiği, ancak bu istifanın kuvvet komutanından geri döndüğü iddiası Vatan Gazetesi yazarı Can Ataklı’nın köşesinde yer aldı. Ataklı köşesinde, “Aldığım bilgiye göre Donanma Komutanı Nusret Güner kasım ayında istifa etmiş. Gerekçesi çok basit; Arkadaşlarımız birer birer hapse atılıyor elimizden hiçbir şey gelmiyor, gelmediği gibi bir de biz buna yardım ediyoruz” görüşüne yer verdi.

SAVCILARA HEDİYEYE ÜZÜLMÜŞTÜ

Savcılara kravat hediye edilmesi olayını Balyoz davasında 18 yıl hapis cezasına çarptırılan Donanma Komutanlığı Kurmay Başkanı Tümamiral Semih Çetin, “Bir İhanetin Öyküsü-Hasdal’da Bir Amiral” kitabında anlatmıştı. Kitaptan o bölüm özetle şöyle:
- “Tutanaklar imzalandı. Saat neredeyse gecenin 2’si olmuştu. Üs Komutanı’na savcılarla birlikte Komutanın makamına geçmelerini, benim de birazdan geleceğimi söyledim. Durumu Ankara’ya rapor edecektim. Konuşmamı bitirip dışarı çıktığımda Genel Sekreteri Donanma Komutanlığı amblemli hediye torbalarından biriyle görünce şaşırdım:
- Hayrola, nedir bunlar?
- Kravat komutanım. Donanma Komutanı savcılara hediye edecek.
- Emin misin? Bir yanlışlık olmasın?
- Emir subayı şimdi telefonla söyledi. Komutan emretmiş…
Adeta nutkum tutulmuştu. Kimliği belirsiz bir ihbar mektubu ile gecenin bir yarısı Donanma Karargâhını yerle bir eden savcılara, bugünün anısına denizci motifi taşıyan kravat hediye edecektik. Yapacak bir şey yoktu. Savcılar Komutanın odasındaydı. Tartışmanın bir olanağı yoktu. Donanma Komutanı “Sizi biraz üzdük bu akşam” diyerek gülümseyen savcıya, ‘Gerçekten çok üzüldüm’ diyerek hediyesini takdim ederken sinirden ağlamamak için kendimi zor tutuyordum.”


Kaynak:  Sözcü Gazetesi - http://sozcu.com.tr/donanma-komutani-istifa-etti.html